niedziela, 23 lutego 2014

Cupcaki czekoladoholica

Odkąd pamiętam zawsze miałam słabość do czekolady. Jeżeli chodzi o desery, im wiecej czekolady tym lepiej... Już od jakiegoś czasu poszukiwałam pszepisu na dobre czekoladowe cupcaki. Muszę przyznać że sama byłam w szoku po upieczeniu tych maleństw :-). Znalałam moją "utopię". Cupcaki są niebiańsko lekkie i jednocześnie uwodzicielsko czekoladowe. Oryginalny przepis pochodzi z książki Peggy Porshen "Boutique baking". Poniżej przedstawiam odrobinę zmieniony przeze mnie pszepis na 24 cupcaki. Zapraszam do pieczenia :-).




Składniki:
na krem:
140ml śmietany kremówki
160g gorzkiej czekolady (ja użyłam 85%) pokrojonej w drobną kostkę
1 łyżka płynnej glukozy
200g serka Philladelphia
200g masła
450g cukru pudru

 na ciasto:
 125g gorzkiej czekolady (ja użyłam 85%) pokrojonej w drobną kostkę
165ml śmietany kremówki
285g cukru brązowego jasnego
105g masła w temp. pokojowej
2 jaja lekko roztrzepane
180g mąki białej
szczypta soli
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki  sody oczyszczonej
8g dobrej jakości kakao

Sposób wykonania:
na krem:
1. Śmietane przelać do małego garnka i doprowadzić do wrzenia. Do małej miski włożyć czekoladę i glukozę, zalać gorącą śmietaną. Wymieszać aż czekolada się rozpuści i do powstania gładkiej lśniącej masy. Pozostawić do ostygnięcia w temp. pokojowej, masa powinna mieć konsystęcję miękkiego masła.
2. W osobnej misce ubić serek aż stanie się gładki i kremowy, odstawić.
3. Masło utrzeć z cukrem pudrem do uzyskania jasnej pulchnej masy.
4. Stopniowo dodać masę czekoladową dokładnie mieszając.
5. Delikatnie wmieszać jedną trzecią tak powstałej masy w wcześniej ubity serek.
6. Wolno ubijając pozostały krem maślany dodać serek w dwóch częściach uważając by nie przepracowac masy. Schłodzić.


na cupcaki:
1. Czekoladę, kremówkę i połowę cukru umieścić w średnim garnku i doprowadzić do wrzenia ciągle mieszając, odstawić.
2. W miedzyczasie masło z pozostałą połową cukru utrzeć do powstania pulchnej masy. Stopniowo wmieszać jajka.
3. Mąkę, proszek do pieczenia, sodę, sól i kakao przesiać do osobnej miski i dodać do masy maślanej w dwóch częściach.
4. Stopniowo dodawać ciepłą czekoladę, mieszając delikatnie aż do powstania gładkiej masy.
5. Ciepłą masą wypełnić papilotkami wyłożoną formę do muffinów (tylko 3/4 pojemności papilotek)
6. Piec w temp. 190*C przez 12-15 minut. Cupcaki są upieczone gdy wykałaczka umieszczona w centrum cupcaka ma na sobie kilka okruchów.
7. Po upieczeniu pozostawić na kilka minut w formie, po czym wyjąć na kratke do ostudzenia.
8. Polukrować kremem.
9. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz