środa, 19 lutego 2014

Chlebek

Odkąd zaczełam piec chleb (no i zaczął mi wychodzić) ten przepis robię najczęsciej. Bardzo szybki, niezawodny no i przede wszystkim chlebek jest bardzo mięciutki,chrupki na zewnątrz, pyszny. Kupiony w sklepie chleb zawsze powodował u mnie zgagę, odziwo ten który sama upiekę mogę nawet jeść jeszcze ciepły i nigdy nie przysparza mi żdnych żołądkowych problemów. Polecam i zapraszam do pieczenia :-).




Składniki:
 500g maki do pieczenia chleba
30g masła w temp. pokojowej
10g drożdży w proszku typu instant
10g soli
320ml letniej wody
odrobina oliwy z oliwek

Spsób przygotowania:
1. Odmierzyć 500g mąki do dużej miski. Po przeciwnych stronach miski posypać drożdże i sól, z pokrojonym w kostke masłem po środku. Dodać 3/4 wody.

2. Delikatnie wymieszać ręką zbierając mąkę ze ścianek miski i dolewając wody aż cała mąka jest wmieszana w ciasto.

3. Na opruszonym mąką blacie zagniatać ciasto aż do uzyskania gładkiej konsystencji, zebrać w kulkę umieścić w nasmarowanej oliwą misce i odłozyć do wyrośniecia.

4. Po 2-3 godzinach (aż ciasto podwoji swoją objetość), zagnieść ponownie, uformować w kulkę, ułożyc na blasze wyłozonej papierem do piczenia i ponownie odstawić do wyrośnięcia.

5. Piec przez 30 minut w temp.  230*C

Smacznego!

Źródło przepisu: "How to bake" Paul'a Hollywood'a

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz